Tourism Strategy 2020 Vienna
L'agence de promotion du tourisme viennois «The Vienna Tourist Board» a élaboré une stratégie innovante de promotion de la ville en y associant non seulement les experts de l'industrie touristique, mais aussi ses habitants et ses visiteurs.
C'est la participation active de ces différents acteurs dans le processus qui rend l'initiative particulièrement innovante.
Auteur(s) | Collectif |
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Editeur | Vienna Tourist Board |
Date de parution | Octobre 2014 |
Nombre de pages | 83 |
Disponibilité
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Table des matières
Editorial
Executive Summary
How we did it: the Tourism Strategy as an open process
Vienna a destination and its competitors: performance, trends, goals
GLOBAL Vienna 2020
1 International transport hub
2 A conference venue with avant-garde appeal
3 Vienna welcomes the world
4 World city standards in service and shopping
SMART Vienna 2020
1 Smart mobility management
2 New poles of attraction for visitors
3 A forerunner city of digital tourism
PREMIUM Vienna 2020
1 Profile development and top service standards of the hotel industry
2 A premium-quality culture of enjoyment
3 Cultural offerings classic and contemporary
4 Viennese originals
5 Courage to embrace modernism in urban design and architecture
6 High-end offerings for the luxury segment
7 Medical tourism
List of references and source materials
List of illustrations
Legal notice